Πέμπτη 1 Μαΐου 2025

Ε Τάξη-Εργαστήρια Δεξιοτήτων-Σχ.Έτος 2024-25

1η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ-ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ

ΤΙΤΛΟΣ ΣΕΝΑΡΙΟΥ: "e-παππούδες και e-γιαγιάδες εν δράσει!"

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: Δρακακάκη Σοφία-ΠΕ86 (Πληροφορικής)

ΠΟΛΙΤΗΣ ΚΑΙ e-πΟΛΙΤΗΣ"
ΣΚΟΠΟΣ ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ: 

  • Να κατανοήσουν οι μαθητές τις έννοιες του «Πολίτη» και του «e-Πολίτη».
  • Να προβληματιστούν για το μέγεθος της «ψηφιοποίησης» της καθημερινής ζωής.
  • Να επιχειρηματολογήσουν υπέρ και κατά της ψηφιακής καθημερινότητας των πολιτών. 
  •  Να συναισθανθούν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν ορισμένες κοινωνικές ομάδες στην εποχή της ψηφιακής μετάβασης.
  • Να κάνουν χρήση ψηφιακών εφαρμογών για την εργασία τους

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ:

1)Εκφράζω τα θετικά ή τα αρνητικά της ζωής ενός ψηφιακού πολίτη, (ψηφιακό εμπόριο, ψηφιακή επικοινωνία, ψηφιακή εκπαίδευση, ψηφιακή ασφάλεια κτλ) κάνοντας κλικ εδώ 

2) Ρωτάω γονείς παππούδες ή γιαγιάδες για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν εξαιτίας της εισβολής της τεχνολογίας στην καθημερινή τους ζωή. Καταγράφω τις απαντήσεις μου σε χαρτί

3) Χωριζόμαστε σε ομάδες και καταγράφουμε το πρόβλημα με το οποίο θα ασχοληθούμε


ΟΜΑΔΑ 1 ( Ψώνια από super market)

ΟΜΑΔΑ 2  (Αεροπορικά Εισιτήρια)

ΟΜΑΔΑ 3 ( Πληρωμή λογαριασμού ρεύματος)

ΟΜΑΔΑ 4 ( Ιατρικά ραντεβού)

ΟΜΑΔΑ 5 (Αεροπορικά Εισιτήρια )

ΟΜΑΔΑ 6 ( Αεροπορικά Εισιτήρια)


3) Κάνω κλικ εδώ και περνάω τα στοιχεία


2η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ:ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ-ΠΡΟΛΗΨΗ

ΤΙΤΛΟΣ ΣΕΝΑΡΙΟΥ:

    "Υπερβολική ενασχόληση με το διαδίκτυο-Κριτική σκέψη και παραπληροφόρηση-διαδικτυακό παιχνίδι-διαδικτυακός εκφοβισμός και προσωπικά δεδομένα"

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: Δρακακάκη Σοφία-ΠΕ86 (Πληροφορικής)

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: "Τι είναι η υπερβολική ενασχόληση με το διαδίκτυο"

ΣΚΟΠΟΙ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ:

1)  Να διερευνήσουν μέσω καθοδηγούμενων φύλλων εργασίας  το χρόνο (σωστό ή μη) που αφιερώνουν  στο διαδίκτυο. 
2) Να μελετήσουν και να καταγράψουν τα πρώτα συμπτώματα υπερβολικής χρήσης του διαδικτύου.
3) Να διερευνήσουν μέσα από εξερεύνηση από ποιους φορείς μπορούν να αναζητήσουν βοήθεια σε περίπτωση που οι ίδιοι είναι εθισμένοι στην αλόγιστη χρήση του διαδικτύου.

ΕΡΓΑΣΙΑ:
Χρόνος μπροστά στην οθόνη: Πως θα βρω την ισορροπία μου;;
Μελετώ εδώ σχετικά με την υπερβολική ενασχόληση και ανακαλύπτω τα πρώτα σημάδια εθισμού. Διαβάζω τις λύσεις και στη συνέχεια συμπληρώνω το τυπωμένο φύλλο εργασίας που θα μου δοθεί (από το βιβλίο του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου: (σελ 26-27)


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: "Κριτική σκέψη και παραπληροφόρηση"


ΣΚΟΠΟΙ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ:

1) Να μάθουν να χρησιμοποιούν μέσω της κριτικής σκέψης,  τις αξιόπιστες διαδικτυακές πηγές για την πληροφόρησή τους ή για την υλοποίηση εργασιών.
2) Να μπορούν να ξεχωρίζουν τις ψευδείς ειδήσεις στο διαδίκτυο και να μπορούν να φιλτράρουν μέσω κριτικής σκέψης όσα διαβάζουν στο διαδίκτυο.


ΕΡΓΑΣΙΑ:
Ανοίγω εδώ τον οδηγό του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς διαδικτύου και μελετώ τις σελίδες 14-15-16.  
Στη συνέχεια δημιουργώ τις δικές μου αληθινές ή ψευδείς ειδήσεις. Δείτε εδώ τις εργασίες των μαθητών.
Παρέα με την Interland! Διασχίζω το κόκκινο ποτάμι της Αλήθειας και γίνομαι δεξιοτέχνης του Διαδικτύου κερδίζοντας το πιστοποιητικό της διαδικτυακής Εγρήγορσης.


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3:  ιαδικτυακό παιχνίδι-διαδικτυακός εκφοβισμός και προσωπικά δεδομένα"

ΣΚΟΠΟΙ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ:
1) Να εμπλακούν στη διερεύνηση των κινδύνων που μπορεί να προκύψουν κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού παιχνιδιού αλλά και στην αναζήτηση βοήθειας σε περίπτωση παρενόχλησης μέσω διαδικτυακών παιχνιδιών.
2) Να μάθουν να αναγνωρίζουν τι είναι ο διαδικτυακός εκφοβισμός και πως συνήθως εμφανίζεται. 
4) Να αναπτύξουν δεξιότητες πρόληψης καθώς και διερεύνησης της διαφοροποίησης του εκφοβισμού από το πείραγμα. 
5) Να αναπτύξουν την απαιτούμενη  ενσυναίσθηση ώστε να κατανοήσουν τα συναισθήματα ενός μαθητή που δέχεται διαδικτυακό εκφοβισμό
6) Να διευρύνουν τις γνώσεις τους για τα προσωπικά δεδομένα στο διαδίκτυο και να συνειδητοποιήσουν πόσο σημαντική ενέργεια είναι η προστασία τους.

ΕΡΓΑΣΙΑ:
1) Παρέα με την Interland! Ανεβαίνω το μπλε βουνό της Επίγνωσης και το πράσινο Βασίλειο της Ευγένειας.  Γίνομαι δεξιοτέχνης του Διαδικτύου, κερδίζοντας το πιστοποιητικό της διαδικτυακής Νοημοσύνης.
2) Με τη χρήση του διαδικτυακού εργαλείου Scratch που στηρίζεται στην απόκτηση των πρώτων βασικών γνώσεων του προγραμματισμού, οι μαθητές δημιούργησαν τα δικά τους σενάρια με θεματολογία: "Ψηφιακός εκφοβισμός και αντιμετώπιση"
Κλικ εδώ:



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου